A sértett bankkártyájának adataihoz jutott hozzá a csaló, aki az
adóhatóság munkatársának adta ki magát. A Veszprémi
Rendőrkapitányság csalás miatt nyomoz.
Egy veszprémi lakos tett bejelentést a rendőrségre, hogy 2018. március
8-án napközben a munkahelyén dolgozott, amikor mobiltelefonja hívást
jelzett. Az eddig ismeretlen telefonáló az adóhatóság munkatársának adta
ki magát, és több tízezer forint visszatérítését helyezte kilátásba,
melynek utalásához a sértett bankkártyáján szereplő adatok beolvasását
kérte. A hívott ennek eleget tett, azonban az ígért visszatérítést
nem kapta meg, ezzel szemben még aznap több, számára ismeretlen
internetes vásárlással terhelték meg a folyószámláját összesen százezer
forintot meghaladó kárt okozva neki. Az ügy körülményeit a Veszprémi
Rendőrkapitányság vizsgálja.
A Veszprém Megyei Rendőr-főkapitányság azt tanácsolja, hogy ha hasonló
telefonhívást kapnak, ne teljesítsék a telefonáló kérését! Ne adják ki a
bankkártyájuk adatait (kártyaszám, hátoldalon lévő háromjegyű kód,
lejárati dátum) sem telefonos megkeresések, sem közösségi oldalon
történő felhívások esetén illetékteleneknek, mivel ezen információk
birtokában online vásárlás hajtható végre a kártya fizikai jelenléte
nélkül is. A rendőrség tapasztalata alapján a csalók újabb és újabb
hamis állításokat találnak ki, amivel megpróbálják becsapni a gyanútlan
embereket. Hivatkozhatnak hatóságra, nyereményre, bajba jutott
gyermekükre, unokájukra, hogy csak néhányat említsünk. A rendőrség
azt kéri, hogy ha ilyen helyzetbe kerülnek, ne hajtsák végre a hívó
kérését, hanem azonnal értesítsék a rendőrséget. Bejelentést
tehetnek az illetékes rendőrkapitányságon, a 107-es, 112-es központi
segélyhívó telefonszámok valamelyikén, vagy az ingyenesen hívható és
a nap 24 órájában elérhető 06-80-555-111-es „Telefontanú” zöld
számán.
Discover more from 1st-press
Subscribe to get the latest posts sent to your email.