A táppénzigénylés elektronikus útra való terelése éppen a cégkapu
bevezetése előtt fél évvel történt a kormány részéről. A kötelező
elektronikus ügyintézés határideje 2017.07.01 volt. Az elektronikus
úton való igényléshez előzetes papíralapú regisztrációra volt
szükség. A regisztrációs kérelmek többsége július első napjaiban
érkezett meg a kormányhivatalokhoz, több százezer munkáltatótól.
A problémát okozó kormányrendelet kapcsán az előterjesztést tevő
EMMI-n belül az egészségbiztosítási helyettes államtitkári pozíció
továbbra is betöltetlen, így egyesületünk se tudott a kérdésben hová
fordulni.
Egyesületünk hivatali forrásokból úgy értesült, hogy a szakmai
felügyelet ellátó NEAK vezetői és a kormányhivatal érintette
hivatalnokai megállapodtak néhány napja: nem kell a kötelező
elektronikus igénylés, visszaállnak a papíralapú kérelmek
befogadására. A belső ügyrendi megállapodás megoldást jelenthet a
hegyekben álló elektronikus ügyintézési kérelmek elbírálására is.
Természetesen a már feldolgozott regisztrációt követően az
elektronikus táppénz-igénylések befogadása zavartalanul zajlik,
abban az egyesületünk tagjai se tapasztaltak problémákat.
A regisztrációk feldolgozásig érvényes átmeneti megoldásért ezúton
is köszönetet szeretnénk mondani a NEAK és a kormányhivatal
érintette vezetőinek.
(OS)
Discover more from 1st-press
Subscribe to get the latest posts sent to your email.